Naše pomoc spotřebitelům

Naším posláním je pomoc spotřebitelům. Kdo to je?

Spotřebitel je v podstatě každý, kdo nakupuje či objednává služby "pro sebe", tedy ne pro svoji podnikatelskou činnost. Často slýcháme omyl, že podnikatel nemůže být spotřebitelem. Tak to není, naopak, podnikatel je spotřebitelem, podobně jako "běžná osoba", poměrně často - třeba, když uzavírá smlouvy mimo svoji podnikatelskou činnost - třeba si koupí nábytek do kanceláře.

I když se snažíme pomáhat každému, kdo se na nás obrátí, přecejen se soustředíme především na ty, kteří si jinak pomoc nemohou dovolit, což jsou hlavně fyzické osoby. Obrátit se na nás ale může každý.

Jak pomáháme?

Hlavně tím, že zhodnotíme vaši situaci a poradíme, jak postupovat, poučíme Vás o Vašich právech, a dáme tipy, jak se nenechat odbýt.

Nejčastější agenda, kterou se zabýváme, jsou reklamace (obchodník zamítl reklamaci, nechce se jí vůbec zabývat apod.), odstoupení od smluv a správný postup, jak odstoupit - nejčastěji u dodavatelů energií. Obracíte se na nás také ohledně nájemních smluv a Vašich práv (přihlásit si trvalé bydliště, mít v bytě zvířátko apod.), s tím Vám rádi poradíme.

Naše pomoc je vždy bezplatná a není podmíněna ani členstvím v našem spolku, ani žádnými dary.

Neváhejte se na nás obrátit.

Spotřebitelská poradna - FAQ

V roce 2024 plánujeme spuštění spotřebitelské poradny - přecejen se dotazy často opakují a věříme, že najít na ně odpověď hned, je často příznivější, než čekat na odpověď.

Protože nám ale záleží na diskrétnosti našich klientů, musíme jednotlivé otázky i odpovědi "anonymizovat" tak, aby se v nich nikdo (a nikdo nikoho) nepoznal. Proto mějte trpělivost, pracujeme na tom.